6 Aralık 2009

kadınlara yazılmış şarkılar

O ki insana bazen sınırını bilmediği yaşamlar sunar, kaderleri değiştirir, yollar sunar...hayatın her anında yanınızda olmaya çalışır, karışık olduğu düşünülür, öyledir vesselam lakin nedendir hiç düşünen olmaz...O hep düşünür bunu, sanırsınız ki ister mi bütün zamanını sevdiklerini düşünerek, güzel şeyler yapmaya çalışarak geçirmeye çalışmak, O ki annedir hepimize, sevgilidir, babane , anneanne, hala , teyzedir...rolü ne kadar geniştir ama yeter hepimize...kimisini mahvederler, kimisini divane, şirindir, leyladır ve nice mecnunlar, ferhatlar gömmüşlerdir tarihe...ama acıdır yüreklerde, sevgidir, aşktır ve bunları düşünenler seslenmişlerdir onlara yürekleriyle , dünyadaki tek ortak sesle tabiki müzikle...


eric clapton ın layla sını biliriz ve dinlerken hissederiz bazen, şarkı temelinde leyla mecnun vardır aslında, ve clapton o zamanlar asık olduğu the beatles'ın unlu gitaristi george harrison'ın karısı icin yazmıs bu sarkıyı...


cat stevens tan lady d'arbanville çok iddaalıdır sanırım bu şarkılar konusunda.cat stevans ölen sevgilisine yazmıştır bu şarkıyı, bu konuda bir çok söylenti vardır.

"leydim d'arbanville, niçin hala bu kadar uyuyorsun?......ama senin kalbin çok sessiz görünüyor..........leydim d'arbanville, bu gece çok soğuk görünüyorsun" gibi yerlerinden anlayabiliriz hüzünü, inanamayışı ve çaresizliği..

tabiki de santana maria maria vardır dillere destan.ve üzerine filmler çekilendir ayrıca.

smashing pumpkins ten ava adore vardır

tanju okan kadınımı unutmamamız gerekir sanırım.

dave gahan dan I need you tabikide

yandım yandım der mazhar alanson , bana yeniden şarkılar söyleten kadın...

sana gitme demiyeceğim , yine de sen bilirsin , lavinia ve feridun düzağaç vardır.

cem adrian ında var , ben bu şarkıyı sana yazdım...

anathema , angelica demiştir zaten acılı seslere yeni birisini ekleyerek

bob marley ki yanlış anlamalara sebep olsada no woman no cry demiştir inadına

bir toto şarkısı olan rosanna

maroon 5 , songs about jane

liste aklıma geldikçe uzar muhtemelen...zaten bu listeyi bitirebilcek bir zaman yok, sonsuzluğa söylenir bu şarkılar...:)

Hiç yorum yok: